Pages

RSS

Welcome to my Blog
Hope you enjoy reading.

Thursday, November 25, 2010

......Z.I.N.A H.A.T.I.....

Selagi dinamakan manusia, kita mempunyai perasaan suka mengasihi dan dikasihi. Memang adat kehidupan bahawa kasih cinta didahului dengan berasa rindu, namun jangan pula rindu berlebihan.
Kerinduan kepada kekasih, sering kali membekaskan duka, penyakit menyebabkan kelemahan hati.Kita sebenarnya berperang dengan perasaan. Namun, seorang Muslim akan terasa nikmat jika dapat menjauhi keluhan, kesedihan dan kerinduan ini.


Ibnu Qayyim memberikan terapi mujarab mengenai masalah rindu.
Sebelum itu beliau memberikan sebab mengapa rasa rindu berlebihan terjadi. Antaranya: Hati tidak terisi oleh rasa cinta, syukur, zikir dan ibadah kepada Allah sebaliknya membiarkan mata meliar. Pandangan dan renungan mata adalah jalan membawa kepada kesedihan dan keresahan.
Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud:
"Pandangan mata itu satu daripada sekian banyak anak panah iblis."
Setiap penyakit ada ubatnya. Ubat yang terbaik adalah meneguk daripada pengajaran Al-Quran seperti firman Allah yang bermaksud:
"Demikianlah supaya kami memalingkan daripadanya kemungkaran dan kekejian. Sesungguhnya Yusuf itu termasuk hamba kami yang terpilih." (Surah Yusuf, ayat ke-24)
Berikut adalah beberapa tips yang ingin dikongsikan bersama :

Ikhlas kepada Allah.


Ikhlas adalah ubat penyakit rindu. Ikhlas kepada Allah bermakna selalu berusaha berada di pintu ibadah dan memohon kesembuhan daripada Allah. Jika kita ikhlas kepada Allah, Allah akan menolong kita daripada penyakit kerinduan melalui cara tidak pernah terdetik di hati.
Syeikhul Islam Ibnu Taimiyah mengatakan:
"Sungguh jika hati telah berasakan manisnya ibadah kepada Allah dan ikhlas kepada-Nya, nescaya ia tidak akan menjumpai hal lain yang lebih manis, indah, nikmat dan baik daripada Allah. Manusia tidak akan meninggalkan sesuatu dicintainya, melainkan selepas memperoleh kekasih lain yang lebih dicintainya.
Doa mengundang sikap, rasa fakir dan rendah diri di hadapan Allah.
Oleh itu doa adalah salah satu bentuk ibadah yang agung. Ketika kita berada dalam kesempitan, kita bersungguh-sungguh dalam berdoa, berasakan Allah amat dekat mendengarkan rayuan.
Mengurus mata dan pandangan.
Pandangan yang berulang-ulang adalah suis penting menyalakan api rindu. Orang yang memandang dengan sepintas lalu jarang berasakan hati terusik dan jatuh.

Ibnu Qayyim menyatakan:
"Orang berakal tidak mudah tergelincir jatuh hati dan rindu, dia tidak tertimpa pelbagai kerosakan. Barang siapa yang terjun ke dalamnya maka ia termasuk orang yang menzalimi diri sendiri, tertipu dan akhirnya binasa. Jika dia tidak melakukan pandangan berkali-kali terhadap orang yang dikagumi dan usahanya itu meragut benang asmara, pastilah asmara tidak akan kukuh mencengkam jiwanya."
Bernikah dan membina rumah tangga adalah langkah paling baik.
Inilah ubat rindu paling baik. Tidak semestinya bernikah dengan orang yang kita kagumi. Meskipun pernikahan itu dilangsungkan tidak dengan orang dicintai dan diidamkan.

Saturday, November 6, 2010

Hurting


Kegilaan melanda bila tidak lagi seperti dulu
Ingin dilupakan jauh sekali..
Hanya dibibir sahaja yang berulang kali mengatakan bahawa
dirinya telah dilupai
Namun
Apa yang pasti dirinya masih lagi hidup di dalam hati dan mindaku
Jangan lagi diulangi kesilapan yang telah memakan diri
Cubaan demi cubaan untuk melupakannya gagal
Buzy kan diri dengan buat macam2 pn xmenjadi juga
Tiada apa dapat ku lakukan kerana
dia adalah segalanya.
Diharap pelangi ini akan mengubah segalanya.
Kembali seperti dahulu walaupun sukar untuk dilakukan.

Wednesday, November 3, 2010

.::.siTUAsi SEkaRANG.::.

neyh saja yang mampu aku cakap...


PERSAHABATAN YANG SEJATI AKAN MEMBAWA KERINDUAN YANG ABADI.....


SESUNGGUHNYA PERSAHABATAN ITU LEBIH UNGGUL DARIPADA PERCINTAAN....


TANPA PERSAHABATAN, PERCINTAAN AKAN BERAKHIR.....


TETAPI TANPA PERCINTAAN, PERSAHABATAN BOLEH KEKAL....


OLEH ITU HARGAILAH PERSAHABATAN YANG TERJALIN....



HARGAILAH SELAGI ADANYA PERSAHABATAN...

Tuesday, November 2, 2010

sedeyh . ! =(

awOk2 sume .. !
skulah kite banjir ...
ne pic saye
COPY & PASTE ...
SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN DATO' SHEIKH AHMAD

:KANTIN MAK LANG
dulu2 aku selalu
curi daging kat pinggan wan ..


:nie dkat2 tmpat kita slalu wat assembly ..[dkat tmpat bdak laki]
masa nyanyi lagu skulah kita slalu wat lirik sndri kan ...



:TEMPAT MENUNGGU
budak2 suka mnyembang & dok tunggu pak depa kat sini
apa yng best tataw . lumut hijau pnuh


:PINTU GERBANG
sekarang sangat gerrand okei ..
dulu2 mcm na runtuh pwn ada ...

: nie tmpat pling HAVOC skali ..
tmpat pling aku sayang sbb kat sini bnyak knangan ngn kawan2 .
markOnah pwn pnah nanges kat sini ...
slalu curi buah pelam ..
bila ada shoot kat sini msty aku akan usha senior yng hnsem..
hahahak . ! =)
besh sgtt .. !

kawan2 ....
kalu na tgOk lagi pic laen ,, klik kat bawah ney ea ..=)

Tuesday, October 26, 2010

:::FiNAL eXAM::::


demam exam kembali lagi... ketakutan... kegetaran... suma akan terasa.... huhuhuhhuuuu... neyh adalah time table... selepas abes pper final... alamat nya SEM BREAK...! horray...!

28-10-2010(khAmiS)
ITS250 -introduction of database management-

30-10-2010(sABtU)
QMT350 -probability n statistics ii-

8-11-2010(iSNiN)
QMT225 -regression analysis i-

14-11-2010(aHAd)
FIN203 -finance-


Sunday, October 24, 2010

:::jALAn2 t'GANU:::












Saturday, October 23, 2010

nAK cKp Tp MaLU a.k.a XbRAni

salamm.....keserabutan kepala aku kembali.....bkn sbb exam tp somthg yg sgt remah but very important 2 me!!!.........d story begin.....

one day....very2 gud day..haha
hey Ladies.....jGN MAu d bILAng lEmah
biyaneyoo......iM SOO sory cOZ neeD TO tELL U this DeaR

i really hope u read this....but i noe dat only my dream

nvermine....juz want u 2 noe bout somethg dear...

evry person hve their own destiny...their own decision

they can choose wat eva they want....RITE???

saranghea.....i noe ur fellng but

PLIZZ THINK BOUT OTHERS!!!

adakah aku terlalu kejam kat kau????

i think nop....

dats ur own decision....u r d person who make this situation come very2 difficult

so...kau nyesal skang??

dont act dat i nver noe what r u tryng 2 do k!!!

jgn kau bpura2 baik....dgn mnghina org lain...

suma org wat silap termasok kau..

so igt la skit...

dlu sblom ini kau mcm mana??? bek kau pkir dlu sblom kau mnjatohkan hukaman kat org..

if kau dah berubah skg...bgs la..trus kan...ALLHAMDULLILAH..

biyaneyyo
kita akn jumpa lagi
I PROMISE
yaksuk'key :)

hate this part....but really hate some part of......oopps silents pliz..not need 2 tel erythg here..hahaha

nAS

Thursday, October 21, 2010

SAhaJA MAU berKONGSI


TASEK JITRA










Wednesday, October 20, 2010

SAhaJA MAU berKONGSI



Apabila loghat KELANTAN diKLkan...hoho

p/s: baco sapa abis ni....baru demo pehe....buleh tehe nk suko selok....kawe guling bating do-de-do-de....baco......hahaha.....

CERITA PERTAMA

Gu kawe kijo hotel,dio sepatutnyo anta guest pegi airpot tapi huje pulok....
dio tunggu la sapa uje berenti baru dio oyak ko guest.....kawe denga dio oyak gini


"mari kita pergi encik,hujan sudah SERIK ni"




CERITA KEDUA

Dulu,....mase kat belaja kat kolej...kelas komputer,kawe aja gu kawe pasal komputer....
doh dio slow nok teke tikuh tu....kawe kato la gini


"Ming,tunggu gapo lagi nyo, PENYEK la mouse tu"

Gu kawe pun kato....oloh...kapong molek bahaso mung....mujur mu tok oyak JIREK




CERITA KETIGA

Kawan abg ipar aku kantoi ketika dinner di hotel....
biasalah kan waiter akan refill air sejuk dalam gelas tu kan..
dia kata lebih kurang macam ni semasa waiter itu sedang menuang air kedalam gelasnya.....
"adik, dah banyak air tu, PADAM, PADAM.."
dengan muka yang selamba dan serius..



CERITA KEEMPAT

kwn aku.....
dia nak bayar harge pulut lepa kat cafe....
dia sebut“pulut LEMPA satu”...
sepatutnya pulut panggang





CERITA KELIMA

cikgu : ada berapa jenis KUTUB kat bumi....???
murid : dua....cikgu...
cikgu : nama dua jenis kutub tersebut.....
murid : KUTUB AYAM dan KUTUB DAGING
(kutub @ kerutuk)





CERITA KEENAM


cikgu: kenapa baju sekolah awak ade bintik2 hitam?
murid: Baju saya kena PERTIK SAWA cikgu.....



CERITA KETUJUH


ni cito aku pulok....
maso mulo2 masuk kolej...
gi cafe beli air dale gelas plastik mcam kat psar malam tu..
pahtu maso nok bayar tuh...

"kak, ada TUDUNG tak?" sambil tgn tunjuk kat atah gelas tuh....

kakak tuh mulo2 tok pehe....
doh aku duk tunjuk atah gelah tu dia pun kata...

"ooo....penutup"....dgn muko selamba.."a'ah penutup"...
malu weh....heheeee...




sekian.....sekadar berkongsi....
salah silap harap dimaafkan...
:)


Tuesday, October 19, 2010

notng!!!nothg!!! but important!!!!

if i say i love you
dats means i really mean it
past is past............never look baCK
seriuslly mybe i know how do u feel
mybe i'm not.....
pleez just ignore dats things....
......................dont know how to tell u .................................
i hate the way you u lie to us
i really hate you....if u think u can take it from me...ur totally wrong dear!!!!!
can you pleez find somedy else???
we r hepy if u hepy but pleez dont disturb us
L.O.V.EL.O.V.E
saranhaeyoo.....biyaney...
dont make me do somthg dats u'll regret
i never know u...i want to know u better
if you read this..i hope you know what i mean..
dont want to hate u .!!!!
BE HONEST WITH OTHERS & URSELF IF U WANT TO BE HEPY..
P/S: je'aime beaucoup...
nAs

::::sekadar berkongsi gambar raya.::::










M.U.N.T.A.H H.I.J.A.U......


ada apa ngan muntah hijau????
muntah hijau PERTAMA....
minggu neyh memang stress gila2....
sbb nya orang sedap2 dok study week,ak kt sni dok study....
sbb nya test ada lagi 3 subjek blom buat ag.....
bukan aku sorang....
satu kelas xbuat2 ag....
start ngn test DATABASE.....
diikuti ngn PROBABILITY & STATISTIC ii......
n last FINANCE.....
masing2 formula berlambak2.....
mmg muntah hijau lah mghafal n membaca.....

muntah hijau KEDUA.....
perangai seseorang...
bukan tuk sorang tapi tuk beberapa orang.....
agak meloya lah aku melihat kelakuan....
macam lah dia sorang ja ada "bOIFREN"...
ak dengar macam cerita tentang "DIE"...
agak pulun ar.....
bercerita sana sini.....
bahagia gah gila....
MENTANG2 ak XDAK BOIFREN....
huh panas ja aku dengaq...
muntah hijau lah klo pikiq....

muntah hijau KETIGA....
aku xtahan gila stay study kt sni....!!!
jauh ngn family,bff.....
"boipren"...????
xdak ag k....
malas pikiaq ag....
dah mkn sni nk kata xsedap....
aku makan jugak....
tapi serius pengurusan makan negeri neyh mmg teruk lah bg aku....
sekotor PERLIS,sni lebih terok ag kotor kot....
sgt xsuka dok sni....
muntah hijau aku tgk tempat2 kotor.....

sekian,thanx.........


<<<N.T.A.H H.I.J.A.U>>>>
terbaik lah......baik punyerrrrr.....(gaya dafi)


Sunday, October 17, 2010

rinduuuu..!

saya rindu sama kamoooo2 semua lah....
serius....
lama xjumpa nk kuar sekali...
gosip2...
n macam2 lagi lah....

khas utk sahabatku:
nurul amirah suhaimi
nurnaqiah mahadzir
wan nurul izzati wan azemi
azhanie harun
nabila rahimuddin
fariza ileyna mansor

Friday, September 3, 2010

MY HEART ALSO CAN'T DESCRIBE BOUT DIS ....

THURSDAY
03/09/2010@7:39PM

i just got 0ne call
from sumone who i knOw btter ...
i knOw he must be want
to tell me sumtink ..
& i really knOw about dat ..
it must be HURT ... :((
it's true .. i gOt one newS
dat really make me feel ,,
i dOn't knOw how to describe becoz
i also dunnOe bOut my feeling
right nOw ...
am i sad or happy ...
am i gonna crying ..?? \
NO ..
i'm not will crying for him ..
can i accept all dis ..??
ALONE .???
oh ALMIGHTY ... u are very powerful ...
i hope i can go thru with all this ..
nuthink can make me be sad anymOre .
even u ...
cOz ,, i think i've already forgot all abOut u ..
is dat u want right ..
all of our memories before also were destrOyed ..
& u had already make it ..
PLEASE ...
i'm sorry coz i can't wait for u anymore ..
i hOpe u had already make a best chOice in ur LIFE ...
thanx 4 ur GOOD NEWS ,,,
i hOpe u will be happy always with ur new one ..

Monday, August 30, 2010

MERDEKA . ! MEREDEKA . ! MERDEKA . !

tanggal 31 , bulan 8 57
merdeka , merdeka
tetaplah merdeka ia pasti mnjadi sejarah ..
blalblablablaaaaa ..
mari kita seluruh rakyat malaysia
ramai2 mnyambut hari merdeka ,
MERDEKA . !



HAPPY INDEPEDENCE DAY 53th
TO ALL MALAYSIAN









--->terlalu banyak pengOrbanan
yang telah dilakukan Oleh
pejuang2 kita
utk mmbebaskan negara kita dr penjajah ..
justeru itu , kita yng hdup
di era slpas pnjajahan
harusla beringat
bahawa kita ta patOt leka ...
kerana , kita takan sanggup
negara kita djajah sekali lagi ..



HARGAILAH PENGORBANAN MEREKA .. :))


jasamu sentiasa dikenang ...

Wednesday, August 25, 2010

fly to fly

fly to fly


tuh je ak akan cakap....

first time
tuh ak buleh blik nek neyh....

agak terpikiaq jgk la cmna lah nt...
dh lah ak akan nek dr KOTA BAHRU-KUALA LUMPUR-LANGKAWI....
mesti penat...
ak akan stay lu kot kt umah my member @ room8...
iaitu norbaizura ahmad...
atau nama lam fb nama dia ZURA AHMAD...

add la klo nk knai.....

ak akan fly 3 september 2010....
darling2 sekalian,,,....
waiting me k.
jgn lupa kita bukak posa rmai2 ag k....
yg penting t raya kita akan p shott kt TASOH LAKE k....
xsabaq nya asa...
k xtw nk citer pa dh...
skg dh kui4.30pg...
ak masih lom tidoq...

pas minum ayaq ak dh nk tidoq...
sok klas kui 12ptg-2ptg-3ptg....
k daaa....


Friday, August 20, 2010

drama2 TB TERBAEK di abad ini ... :))

:STRIVING FOR A SUN
:TV3
:ISNIN-KHAMIS
:3.00PTG-4.00PTG


:EPILOG SYURGA CINTA
:TV3
:ISNIN-KHAMIS
:6.30PTG-7.30PTG



:CINTA KIRANA
:ASTRO RIA
:ISNIN-JUMAAT
:6.30PTG-7.30PTG
>clash dgn citer EPILOG SYURGA CINTA
jgn wisau ade ulangannya okEh .
so ptg tuh tgok EPILOG SYURGA CINTA dulu okeh .
:ULANGAN =11.30MLM-12.30MLM
>kalu ta sempat gak na tgOk , tgOk tros jek marathOn .
:MARATHON=SABTU
(ulangan untuk sume episod mggu tuh .
haaaaa , kan senang ...
NAK SERIBU DAYA TANAK SERIBU DALIH
hahhhk . !!!

Monday, August 16, 2010

Saturday, August 14, 2010

I'M ♥LUVIN♥ IT . !!

---->> blOg kiter mmg
GEMPAK
habis ..

CUN . !
ak suka ..
CREDIT TO JENAB
COZ U HAD MADE OUR BLOG
BECOME MORE DAMN HOT . !!!

Berbuka Puasa


Majlis Berbuka Puasa bersama Teman-teman

Tempat: Kuala Perlis
Juadah: Lauk pauk y dibeli d bazar Ramadhan
(kes nak jimat duit)
Then, smp kedai tu just order:
~ Fresh Orange 1 jug
~Limau Ais 1 jug
~Kailan Ikan Masin
~Kepah masak cili
~ Telur bungkus
~Sup kaki ayam ( nenek teha masak)
~Nasi tambah (4 kali)
~Daging Masak Merah
Juadah Lain:
Kek Batik
Udang Sanggol
Kentang Goreng
Popia Basah
Soto ayam(mkn mlm zaty pny..hehe)

..........................................................................................................

Situasi ketika berbuka:
Sejuk
Tempias dgn air hujan
dan akhirnya kekenyangan
.....................................................................

Situasi ketika nak balik:

Hujan memang lebat mengiringi kepulangan kami semua..
Kesian plak tgk membe2 naik moto..
Tapi, semangat diorang tu yang penting..
Biar hujan lebat pun diorang redah suda...
Cayalah...
.........................................................................

Ahli2 berbuka puasa 13/8/2010

Jenab
Jah Ali
Gayah
Markonah
Senah
Hazwan
Syukri serta adiknya
Azli
Khalis
Syamil
..........................................................

Aktiviti berbuka puasa akan diadakan sekali lagi...
Kita tunggu kepulangan Gayah Gebu dari Machang
pada 3/9/2010 nnt..
Sebelum raya kita berbuka sekali lagi..
Insya-Allah..
Kali ni Maimom dan Limah Jo akan memeriahkan lagi suasana.
dan juga rakan2 y lain.

~weeeeee~









Friday, August 13, 2010

REALLY HATE DIS MOMENT

gOnna back tO
penang dis afternoOn .. :((
sO sad ..

Tuesday, August 10, 2010

♥♥♥TO ALL MUSLIMS IN DIS WORLD ♥♥♥

SALAM RAMADAN AL-MUBARAK

happy fasting to all my belOved frens .. :))

hOpe that we will goin thru dis
beautiful mOment fOr about 1 mOnth
with happily ,& a lOt of patience
we alsO can upgrade our 'REWARD'(PAHALA)
&
decrease our 'SIN'(DOSA)
..sO ,, let's take dis chance to make
a lOt of GOOD DEEDS at dis mOnth oke . ! :))


i knOw u all must be like thiS right after a whOle
day fasting withOut eating & drinking

--> toO tired .. :((

--> sO hungry .. need foOd ..
[it will cOme when reach of MAGHRIB time] :))


DEAR FRIENDS
be patient okeh [including me]
cOz , after dis we will celebrate EID .. :)
[after a mOnth we fight with fasting]

da mOst beautiful thingS that i like when
EID cOmes ..

SHOPPING TIME . !!!!
lalalllaalalalaa ...
--> gOt new clOtheS

--> got new heelS ...


SO HEAVEN ... :))



P/S
: please diet okEh . !!!!
TERAWIKH dun fOrget alsO . (>___<)
by:senah a.k.a gemOx



Thursday, November 25, 2010

......Z.I.N.A H.A.T.I.....

Selagi dinamakan manusia, kita mempunyai perasaan suka mengasihi dan dikasihi. Memang adat kehidupan bahawa kasih cinta didahului dengan berasa rindu, namun jangan pula rindu berlebihan.
Kerinduan kepada kekasih, sering kali membekaskan duka, penyakit menyebabkan kelemahan hati.Kita sebenarnya berperang dengan perasaan. Namun, seorang Muslim akan terasa nikmat jika dapat menjauhi keluhan, kesedihan dan kerinduan ini.


Ibnu Qayyim memberikan terapi mujarab mengenai masalah rindu.
Sebelum itu beliau memberikan sebab mengapa rasa rindu berlebihan terjadi. Antaranya: Hati tidak terisi oleh rasa cinta, syukur, zikir dan ibadah kepada Allah sebaliknya membiarkan mata meliar. Pandangan dan renungan mata adalah jalan membawa kepada kesedihan dan keresahan.
Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud:
"Pandangan mata itu satu daripada sekian banyak anak panah iblis."
Setiap penyakit ada ubatnya. Ubat yang terbaik adalah meneguk daripada pengajaran Al-Quran seperti firman Allah yang bermaksud:
"Demikianlah supaya kami memalingkan daripadanya kemungkaran dan kekejian. Sesungguhnya Yusuf itu termasuk hamba kami yang terpilih." (Surah Yusuf, ayat ke-24)
Berikut adalah beberapa tips yang ingin dikongsikan bersama :

Ikhlas kepada Allah.


Ikhlas adalah ubat penyakit rindu. Ikhlas kepada Allah bermakna selalu berusaha berada di pintu ibadah dan memohon kesembuhan daripada Allah. Jika kita ikhlas kepada Allah, Allah akan menolong kita daripada penyakit kerinduan melalui cara tidak pernah terdetik di hati.
Syeikhul Islam Ibnu Taimiyah mengatakan:
"Sungguh jika hati telah berasakan manisnya ibadah kepada Allah dan ikhlas kepada-Nya, nescaya ia tidak akan menjumpai hal lain yang lebih manis, indah, nikmat dan baik daripada Allah. Manusia tidak akan meninggalkan sesuatu dicintainya, melainkan selepas memperoleh kekasih lain yang lebih dicintainya.
Doa mengundang sikap, rasa fakir dan rendah diri di hadapan Allah.
Oleh itu doa adalah salah satu bentuk ibadah yang agung. Ketika kita berada dalam kesempitan, kita bersungguh-sungguh dalam berdoa, berasakan Allah amat dekat mendengarkan rayuan.
Mengurus mata dan pandangan.
Pandangan yang berulang-ulang adalah suis penting menyalakan api rindu. Orang yang memandang dengan sepintas lalu jarang berasakan hati terusik dan jatuh.

Ibnu Qayyim menyatakan:
"Orang berakal tidak mudah tergelincir jatuh hati dan rindu, dia tidak tertimpa pelbagai kerosakan. Barang siapa yang terjun ke dalamnya maka ia termasuk orang yang menzalimi diri sendiri, tertipu dan akhirnya binasa. Jika dia tidak melakukan pandangan berkali-kali terhadap orang yang dikagumi dan usahanya itu meragut benang asmara, pastilah asmara tidak akan kukuh mencengkam jiwanya."
Bernikah dan membina rumah tangga adalah langkah paling baik.
Inilah ubat rindu paling baik. Tidak semestinya bernikah dengan orang yang kita kagumi. Meskipun pernikahan itu dilangsungkan tidak dengan orang dicintai dan diidamkan.

Saturday, November 6, 2010

Hurting


Kegilaan melanda bila tidak lagi seperti dulu
Ingin dilupakan jauh sekali..
Hanya dibibir sahaja yang berulang kali mengatakan bahawa
dirinya telah dilupai
Namun
Apa yang pasti dirinya masih lagi hidup di dalam hati dan mindaku
Jangan lagi diulangi kesilapan yang telah memakan diri
Cubaan demi cubaan untuk melupakannya gagal
Buzy kan diri dengan buat macam2 pn xmenjadi juga
Tiada apa dapat ku lakukan kerana
dia adalah segalanya.
Diharap pelangi ini akan mengubah segalanya.
Kembali seperti dahulu walaupun sukar untuk dilakukan.

Wednesday, November 3, 2010

.::.siTUAsi SEkaRANG.::.

neyh saja yang mampu aku cakap...


PERSAHABATAN YANG SEJATI AKAN MEMBAWA KERINDUAN YANG ABADI.....


SESUNGGUHNYA PERSAHABATAN ITU LEBIH UNGGUL DARIPADA PERCINTAAN....


TANPA PERSAHABATAN, PERCINTAAN AKAN BERAKHIR.....


TETAPI TANPA PERCINTAAN, PERSAHABATAN BOLEH KEKAL....


OLEH ITU HARGAILAH PERSAHABATAN YANG TERJALIN....



HARGAILAH SELAGI ADANYA PERSAHABATAN...

Tuesday, November 2, 2010

sedeyh . ! =(

awOk2 sume .. !
skulah kite banjir ...
ne pic saye
COPY & PASTE ...
SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN DATO' SHEIKH AHMAD

:KANTIN MAK LANG
dulu2 aku selalu
curi daging kat pinggan wan ..


:nie dkat2 tmpat kita slalu wat assembly ..[dkat tmpat bdak laki]
masa nyanyi lagu skulah kita slalu wat lirik sndri kan ...



:TEMPAT MENUNGGU
budak2 suka mnyembang & dok tunggu pak depa kat sini
apa yng best tataw . lumut hijau pnuh


:PINTU GERBANG
sekarang sangat gerrand okei ..
dulu2 mcm na runtuh pwn ada ...

: nie tmpat pling HAVOC skali ..
tmpat pling aku sayang sbb kat sini bnyak knangan ngn kawan2 .
markOnah pwn pnah nanges kat sini ...
slalu curi buah pelam ..
bila ada shoot kat sini msty aku akan usha senior yng hnsem..
hahahak . ! =)
besh sgtt .. !

kawan2 ....
kalu na tgOk lagi pic laen ,, klik kat bawah ney ea ..=)

Tuesday, October 26, 2010

:::FiNAL eXAM::::


demam exam kembali lagi... ketakutan... kegetaran... suma akan terasa.... huhuhuhhuuuu... neyh adalah time table... selepas abes pper final... alamat nya SEM BREAK...! horray...!

28-10-2010(khAmiS)
ITS250 -introduction of database management-

30-10-2010(sABtU)
QMT350 -probability n statistics ii-

8-11-2010(iSNiN)
QMT225 -regression analysis i-

14-11-2010(aHAd)
FIN203 -finance-


Sunday, October 24, 2010

Saturday, October 23, 2010

nAK cKp Tp MaLU a.k.a XbRAni

salamm.....keserabutan kepala aku kembali.....bkn sbb exam tp somthg yg sgt remah but very important 2 me!!!.........d story begin.....

one day....very2 gud day..haha
hey Ladies.....jGN MAu d bILAng lEmah
biyaneyoo......iM SOO sory cOZ neeD TO tELL U this DeaR

i really hope u read this....but i noe dat only my dream

nvermine....juz want u 2 noe bout somethg dear...

evry person hve their own destiny...their own decision

they can choose wat eva they want....RITE???

saranghea.....i noe ur fellng but

PLIZZ THINK BOUT OTHERS!!!

adakah aku terlalu kejam kat kau????

i think nop....

dats ur own decision....u r d person who make this situation come very2 difficult

so...kau nyesal skang??

dont act dat i nver noe what r u tryng 2 do k!!!

jgn kau bpura2 baik....dgn mnghina org lain...

suma org wat silap termasok kau..

so igt la skit...

dlu sblom ini kau mcm mana??? bek kau pkir dlu sblom kau mnjatohkan hukaman kat org..

if kau dah berubah skg...bgs la..trus kan...ALLHAMDULLILAH..

biyaneyyo
kita akn jumpa lagi
I PROMISE
yaksuk'key :)

hate this part....but really hate some part of......oopps silents pliz..not need 2 tel erythg here..hahaha

nAS

Thursday, October 21, 2010

Wednesday, October 20, 2010

SAhaJA MAU berKONGSI



Apabila loghat KELANTAN diKLkan...hoho

p/s: baco sapa abis ni....baru demo pehe....buleh tehe nk suko selok....kawe guling bating do-de-do-de....baco......hahaha.....

CERITA PERTAMA

Gu kawe kijo hotel,dio sepatutnyo anta guest pegi airpot tapi huje pulok....
dio tunggu la sapa uje berenti baru dio oyak ko guest.....kawe denga dio oyak gini


"mari kita pergi encik,hujan sudah SERIK ni"




CERITA KEDUA

Dulu,....mase kat belaja kat kolej...kelas komputer,kawe aja gu kawe pasal komputer....
doh dio slow nok teke tikuh tu....kawe kato la gini


"Ming,tunggu gapo lagi nyo, PENYEK la mouse tu"

Gu kawe pun kato....oloh...kapong molek bahaso mung....mujur mu tok oyak JIREK




CERITA KETIGA

Kawan abg ipar aku kantoi ketika dinner di hotel....
biasalah kan waiter akan refill air sejuk dalam gelas tu kan..
dia kata lebih kurang macam ni semasa waiter itu sedang menuang air kedalam gelasnya.....
"adik, dah banyak air tu, PADAM, PADAM.."
dengan muka yang selamba dan serius..



CERITA KEEMPAT

kwn aku.....
dia nak bayar harge pulut lepa kat cafe....
dia sebut“pulut LEMPA satu”...
sepatutnya pulut panggang





CERITA KELIMA

cikgu : ada berapa jenis KUTUB kat bumi....???
murid : dua....cikgu...
cikgu : nama dua jenis kutub tersebut.....
murid : KUTUB AYAM dan KUTUB DAGING
(kutub @ kerutuk)





CERITA KEENAM


cikgu: kenapa baju sekolah awak ade bintik2 hitam?
murid: Baju saya kena PERTIK SAWA cikgu.....



CERITA KETUJUH


ni cito aku pulok....
maso mulo2 masuk kolej...
gi cafe beli air dale gelas plastik mcam kat psar malam tu..
pahtu maso nok bayar tuh...

"kak, ada TUDUNG tak?" sambil tgn tunjuk kat atah gelas tuh....

kakak tuh mulo2 tok pehe....
doh aku duk tunjuk atah gelah tu dia pun kata...

"ooo....penutup"....dgn muko selamba.."a'ah penutup"...
malu weh....heheeee...




sekian.....sekadar berkongsi....
salah silap harap dimaafkan...
:)


Tuesday, October 19, 2010

notng!!!nothg!!! but important!!!!

if i say i love you
dats means i really mean it
past is past............never look baCK
seriuslly mybe i know how do u feel
mybe i'm not.....
pleez just ignore dats things....
......................dont know how to tell u .................................
i hate the way you u lie to us
i really hate you....if u think u can take it from me...ur totally wrong dear!!!!!
can you pleez find somedy else???
we r hepy if u hepy but pleez dont disturb us
L.O.V.EL.O.V.E
saranhaeyoo.....biyaney...
dont make me do somthg dats u'll regret
i never know u...i want to know u better
if you read this..i hope you know what i mean..
dont want to hate u .!!!!
BE HONEST WITH OTHERS & URSELF IF U WANT TO BE HEPY..
P/S: je'aime beaucoup...
nAs

::::sekadar berkongsi gambar raya.::::










M.U.N.T.A.H H.I.J.A.U......


ada apa ngan muntah hijau????
muntah hijau PERTAMA....
minggu neyh memang stress gila2....
sbb nya orang sedap2 dok study week,ak kt sni dok study....
sbb nya test ada lagi 3 subjek blom buat ag.....
bukan aku sorang....
satu kelas xbuat2 ag....
start ngn test DATABASE.....
diikuti ngn PROBABILITY & STATISTIC ii......
n last FINANCE.....
masing2 formula berlambak2.....
mmg muntah hijau lah mghafal n membaca.....

muntah hijau KEDUA.....
perangai seseorang...
bukan tuk sorang tapi tuk beberapa orang.....
agak meloya lah aku melihat kelakuan....
macam lah dia sorang ja ada "bOIFREN"...
ak dengar macam cerita tentang "DIE"...
agak pulun ar.....
bercerita sana sini.....
bahagia gah gila....
MENTANG2 ak XDAK BOIFREN....
huh panas ja aku dengaq...
muntah hijau lah klo pikiq....

muntah hijau KETIGA....
aku xtahan gila stay study kt sni....!!!
jauh ngn family,bff.....
"boipren"...????
xdak ag k....
malas pikiaq ag....
dah mkn sni nk kata xsedap....
aku makan jugak....
tapi serius pengurusan makan negeri neyh mmg teruk lah bg aku....
sekotor PERLIS,sni lebih terok ag kotor kot....
sgt xsuka dok sni....
muntah hijau aku tgk tempat2 kotor.....

sekian,thanx.........


<<<N.T.A.H H.I.J.A.U>>>>
terbaik lah......baik punyerrrrr.....(gaya dafi)


Sunday, October 17, 2010

rinduuuu..!

saya rindu sama kamoooo2 semua lah....
serius....
lama xjumpa nk kuar sekali...
gosip2...
n macam2 lagi lah....

khas utk sahabatku:
nurul amirah suhaimi
nurnaqiah mahadzir
wan nurul izzati wan azemi
azhanie harun
nabila rahimuddin
fariza ileyna mansor

Friday, September 3, 2010

MY HEART ALSO CAN'T DESCRIBE BOUT DIS ....

THURSDAY
03/09/2010@7:39PM

i just got 0ne call
from sumone who i knOw btter ...
i knOw he must be want
to tell me sumtink ..
& i really knOw about dat ..
it must be HURT ... :((
it's true .. i gOt one newS
dat really make me feel ,,
i dOn't knOw how to describe becoz
i also dunnOe bOut my feeling
right nOw ...
am i sad or happy ...
am i gonna crying ..?? \
NO ..
i'm not will crying for him ..
can i accept all dis ..??
ALONE .???
oh ALMIGHTY ... u are very powerful ...
i hope i can go thru with all this ..
nuthink can make me be sad anymOre .
even u ...
cOz ,, i think i've already forgot all abOut u ..
is dat u want right ..
all of our memories before also were destrOyed ..
& u had already make it ..
PLEASE ...
i'm sorry coz i can't wait for u anymore ..
i hOpe u had already make a best chOice in ur LIFE ...
thanx 4 ur GOOD NEWS ,,,
i hOpe u will be happy always with ur new one ..

Monday, August 30, 2010

MERDEKA . ! MEREDEKA . ! MERDEKA . !

tanggal 31 , bulan 8 57
merdeka , merdeka
tetaplah merdeka ia pasti mnjadi sejarah ..
blalblablablaaaaa ..
mari kita seluruh rakyat malaysia
ramai2 mnyambut hari merdeka ,
MERDEKA . !



HAPPY INDEPEDENCE DAY 53th
TO ALL MALAYSIAN









--->terlalu banyak pengOrbanan
yang telah dilakukan Oleh
pejuang2 kita
utk mmbebaskan negara kita dr penjajah ..
justeru itu , kita yng hdup
di era slpas pnjajahan
harusla beringat
bahawa kita ta patOt leka ...
kerana , kita takan sanggup
negara kita djajah sekali lagi ..



HARGAILAH PENGORBANAN MEREKA .. :))


jasamu sentiasa dikenang ...

Wednesday, August 25, 2010

fly to fly

fly to fly


tuh je ak akan cakap....

first time
tuh ak buleh blik nek neyh....

agak terpikiaq jgk la cmna lah nt...
dh lah ak akan nek dr KOTA BAHRU-KUALA LUMPUR-LANGKAWI....
mesti penat...
ak akan stay lu kot kt umah my member @ room8...
iaitu norbaizura ahmad...
atau nama lam fb nama dia ZURA AHMAD...

add la klo nk knai.....

ak akan fly 3 september 2010....
darling2 sekalian,,,....
waiting me k.
jgn lupa kita bukak posa rmai2 ag k....
yg penting t raya kita akan p shott kt TASOH LAKE k....
xsabaq nya asa...
k xtw nk citer pa dh...
skg dh kui4.30pg...
ak masih lom tidoq...

pas minum ayaq ak dh nk tidoq...
sok klas kui 12ptg-2ptg-3ptg....
k daaa....


Friday, August 20, 2010

drama2 TB TERBAEK di abad ini ... :))

:STRIVING FOR A SUN
:TV3
:ISNIN-KHAMIS
:3.00PTG-4.00PTG


:EPILOG SYURGA CINTA
:TV3
:ISNIN-KHAMIS
:6.30PTG-7.30PTG



:CINTA KIRANA
:ASTRO RIA
:ISNIN-JUMAAT
:6.30PTG-7.30PTG
>clash dgn citer EPILOG SYURGA CINTA
jgn wisau ade ulangannya okEh .
so ptg tuh tgok EPILOG SYURGA CINTA dulu okeh .
:ULANGAN =11.30MLM-12.30MLM
>kalu ta sempat gak na tgOk , tgOk tros jek marathOn .
:MARATHON=SABTU
(ulangan untuk sume episod mggu tuh .
haaaaa , kan senang ...
NAK SERIBU DAYA TANAK SERIBU DALIH
hahhhk . !!!

Saturday, August 14, 2010

I'M ♥LUVIN♥ IT . !!

---->> blOg kiter mmg
GEMPAK
habis ..

CUN . !
ak suka ..
CREDIT TO JENAB
COZ U HAD MADE OUR BLOG
BECOME MORE DAMN HOT . !!!

Berbuka Puasa


Majlis Berbuka Puasa bersama Teman-teman

Tempat: Kuala Perlis
Juadah: Lauk pauk y dibeli d bazar Ramadhan
(kes nak jimat duit)
Then, smp kedai tu just order:
~ Fresh Orange 1 jug
~Limau Ais 1 jug
~Kailan Ikan Masin
~Kepah masak cili
~ Telur bungkus
~Sup kaki ayam ( nenek teha masak)
~Nasi tambah (4 kali)
~Daging Masak Merah
Juadah Lain:
Kek Batik
Udang Sanggol
Kentang Goreng
Popia Basah
Soto ayam(mkn mlm zaty pny..hehe)

..........................................................................................................

Situasi ketika berbuka:
Sejuk
Tempias dgn air hujan
dan akhirnya kekenyangan
.....................................................................

Situasi ketika nak balik:

Hujan memang lebat mengiringi kepulangan kami semua..
Kesian plak tgk membe2 naik moto..
Tapi, semangat diorang tu yang penting..
Biar hujan lebat pun diorang redah suda...
Cayalah...
.........................................................................

Ahli2 berbuka puasa 13/8/2010

Jenab
Jah Ali
Gayah
Markonah
Senah
Hazwan
Syukri serta adiknya
Azli
Khalis
Syamil
..........................................................

Aktiviti berbuka puasa akan diadakan sekali lagi...
Kita tunggu kepulangan Gayah Gebu dari Machang
pada 3/9/2010 nnt..
Sebelum raya kita berbuka sekali lagi..
Insya-Allah..
Kali ni Maimom dan Limah Jo akan memeriahkan lagi suasana.
dan juga rakan2 y lain.

~weeeeee~









Friday, August 13, 2010

REALLY HATE DIS MOMENT

gOnna back tO
penang dis afternoOn .. :((
sO sad ..

Tuesday, August 10, 2010

♥♥♥TO ALL MUSLIMS IN DIS WORLD ♥♥♥

SALAM RAMADAN AL-MUBARAK

happy fasting to all my belOved frens .. :))

hOpe that we will goin thru dis
beautiful mOment fOr about 1 mOnth
with happily ,& a lOt of patience
we alsO can upgrade our 'REWARD'(PAHALA)
&
decrease our 'SIN'(DOSA)
..sO ,, let's take dis chance to make
a lOt of GOOD DEEDS at dis mOnth oke . ! :))


i knOw u all must be like thiS right after a whOle
day fasting withOut eating & drinking

--> toO tired .. :((

--> sO hungry .. need foOd ..
[it will cOme when reach of MAGHRIB time] :))


DEAR FRIENDS
be patient okeh [including me]
cOz , after dis we will celebrate EID .. :)
[after a mOnth we fight with fasting]

da mOst beautiful thingS that i like when
EID cOmes ..

SHOPPING TIME . !!!!
lalalllaalalalaa ...
--> gOt new clOtheS

--> got new heelS ...


SO HEAVEN ... :))



P/S
: please diet okEh . !!!!
TERAWIKH dun fOrget alsO . (>___<)
by:senah a.k.a gemOx