Pages

RSS

Welcome to my Blog
Hope you enjoy reading.

Wednesday, October 20, 2010

SAhaJA MAU berKONGSI



Apabila loghat KELANTAN diKLkan...hoho

p/s: baco sapa abis ni....baru demo pehe....buleh tehe nk suko selok....kawe guling bating do-de-do-de....baco......hahaha.....

CERITA PERTAMA

Gu kawe kijo hotel,dio sepatutnyo anta guest pegi airpot tapi huje pulok....
dio tunggu la sapa uje berenti baru dio oyak ko guest.....kawe denga dio oyak gini


"mari kita pergi encik,hujan sudah SERIK ni"




CERITA KEDUA

Dulu,....mase kat belaja kat kolej...kelas komputer,kawe aja gu kawe pasal komputer....
doh dio slow nok teke tikuh tu....kawe kato la gini


"Ming,tunggu gapo lagi nyo, PENYEK la mouse tu"

Gu kawe pun kato....oloh...kapong molek bahaso mung....mujur mu tok oyak JIREK




CERITA KETIGA

Kawan abg ipar aku kantoi ketika dinner di hotel....
biasalah kan waiter akan refill air sejuk dalam gelas tu kan..
dia kata lebih kurang macam ni semasa waiter itu sedang menuang air kedalam gelasnya.....
"adik, dah banyak air tu, PADAM, PADAM.."
dengan muka yang selamba dan serius..



CERITA KEEMPAT

kwn aku.....
dia nak bayar harge pulut lepa kat cafe....
dia sebut“pulut LEMPA satu”...
sepatutnya pulut panggang





CERITA KELIMA

cikgu : ada berapa jenis KUTUB kat bumi....???
murid : dua....cikgu...
cikgu : nama dua jenis kutub tersebut.....
murid : KUTUB AYAM dan KUTUB DAGING
(kutub @ kerutuk)





CERITA KEENAM


cikgu: kenapa baju sekolah awak ade bintik2 hitam?
murid: Baju saya kena PERTIK SAWA cikgu.....



CERITA KETUJUH


ni cito aku pulok....
maso mulo2 masuk kolej...
gi cafe beli air dale gelas plastik mcam kat psar malam tu..
pahtu maso nok bayar tuh...

"kak, ada TUDUNG tak?" sambil tgn tunjuk kat atah gelas tuh....

kakak tuh mulo2 tok pehe....
doh aku duk tunjuk atah gelah tu dia pun kata...

"ooo....penutup"....dgn muko selamba.."a'ah penutup"...
malu weh....heheeee...




sekian.....sekadar berkongsi....
salah silap harap dimaafkan...
:)


0 kata kata comot:

Post a Comment

Wednesday, October 20, 2010

SAhaJA MAU berKONGSI



Apabila loghat KELANTAN diKLkan...hoho

p/s: baco sapa abis ni....baru demo pehe....buleh tehe nk suko selok....kawe guling bating do-de-do-de....baco......hahaha.....

CERITA PERTAMA

Gu kawe kijo hotel,dio sepatutnyo anta guest pegi airpot tapi huje pulok....
dio tunggu la sapa uje berenti baru dio oyak ko guest.....kawe denga dio oyak gini


"mari kita pergi encik,hujan sudah SERIK ni"




CERITA KEDUA

Dulu,....mase kat belaja kat kolej...kelas komputer,kawe aja gu kawe pasal komputer....
doh dio slow nok teke tikuh tu....kawe kato la gini


"Ming,tunggu gapo lagi nyo, PENYEK la mouse tu"

Gu kawe pun kato....oloh...kapong molek bahaso mung....mujur mu tok oyak JIREK




CERITA KETIGA

Kawan abg ipar aku kantoi ketika dinner di hotel....
biasalah kan waiter akan refill air sejuk dalam gelas tu kan..
dia kata lebih kurang macam ni semasa waiter itu sedang menuang air kedalam gelasnya.....
"adik, dah banyak air tu, PADAM, PADAM.."
dengan muka yang selamba dan serius..



CERITA KEEMPAT

kwn aku.....
dia nak bayar harge pulut lepa kat cafe....
dia sebut“pulut LEMPA satu”...
sepatutnya pulut panggang





CERITA KELIMA

cikgu : ada berapa jenis KUTUB kat bumi....???
murid : dua....cikgu...
cikgu : nama dua jenis kutub tersebut.....
murid : KUTUB AYAM dan KUTUB DAGING
(kutub @ kerutuk)





CERITA KEENAM


cikgu: kenapa baju sekolah awak ade bintik2 hitam?
murid: Baju saya kena PERTIK SAWA cikgu.....



CERITA KETUJUH


ni cito aku pulok....
maso mulo2 masuk kolej...
gi cafe beli air dale gelas plastik mcam kat psar malam tu..
pahtu maso nok bayar tuh...

"kak, ada TUDUNG tak?" sambil tgn tunjuk kat atah gelas tuh....

kakak tuh mulo2 tok pehe....
doh aku duk tunjuk atah gelah tu dia pun kata...

"ooo....penutup"....dgn muko selamba.."a'ah penutup"...
malu weh....heheeee...




sekian.....sekadar berkongsi....
salah silap harap dimaafkan...
:)


No comments:

Post a Comment